Monday 20 May 2013

Makanan untuk elak dan rawat breast cancer...


Semua pompuan aku rasa ngeri dengan satu penyakit nih iaitu breast cancer....penyakit yang menjadikan seorang wanita kehilangan aset dan meleburkan self confident yang ade dalam diri.

Sebelom nih aku pon x amek tau sangat tapi bila da tertengok rancangan kesihatan korea terbitan kbs iaitu vitamin...baru aku tau pentingnya menjaga kesihatan. Sekali da terkena penyakit mmg ssh nak dapat kan semula kesihatan tu dan juga keyakinan diri.

Tips yang dikongsi ialah amalkan gaya hidup sihat dan paling penting pemakanan. Antara makanan yang sangat baik untuk wanita ialah brokoli, buah delima dan juga soya. Ini adalah makanan yang mampu mengelakkan penyakit barah payudara nih.

Seorang artis yang telah dijangkiti dengan barah ini dapat menyembuhkannya dengan pengambilan kacang soya. Soy bean ni di rebus kemudian dijemur hingga kering dan dikisar hingga menjadi serbuk. Bancuh serbuk soy bean dengan susu segar dan minum setiap hari. dia juga sentiasa melakukan senaman dan hasilnya barah die sembuh dan kini menjadi lebih sihat. Hebat sangat nih...

Satu nasihat artis ni yang aku ingat sampai skang ialah makan la makanan yang memberi kesihatan dengan kadar yang sederhana kerana apabila sakit kita mmg akan wajib makan benda2 yang sihat nih untuk sembuh. Lebih baik kita makan dari sekarang sebelum terpaksa makan ketika sakit...

So, peringatan tok diri aku makan lah dengan sederhana jangan nak tamak haloba sangat...hee

Semoga kesihatan itu kekal menjadi milik kita selamanya...amiin

No comments:

Post a Comment