Tuesday 23 October 2012

Tempat membeli barang hantaran di kuantan...

Membeli barang2 gubahan hantaran kat pahang ni senang aku kira. Harga amatlah berpatutan since aku da g survey kat air hitam, johor yg org dok cakap murah sangat tuh hakikatnya kat kuantan ni aku leh dapat harga yg lg menjimatkan.

Aku sangat bernasib baek sebab dapat menjumpai kedai2 yg menjual barang2 yg lengkap dan murah nih dengan cepat tanpa perlu nak survey2 selama berminggu-minggu. Kerja itu sangat leceh bagi aku. Kalo aku kat kg ni kompem2 x abis survey barang lagi sb terlalu banyak sangat kedai n pilihan. Bila mata jadi rambang adalah satu masalah besar untuk mereka yg mementingkan budget seperti aku. Rasa bersalah kalo x g smua kedai takut2 mereka tawarkan harga lagi murah dari tempat yg kite beli. Bila kat kuantan nih, kedai x banyak sangat so sng nak decide beli kat ner...hee.

Antara kedai2 yg aku da survey kat kuantan nih yg jual barang2 gubahan hantaran ialah:


SSF Kuantan, kat sini mmg banyak je pilihan n barang pon cantik2 tapi standat harga x menepati piawaian poket aku. In the end aku beli bowl yg sangat cantik tok makan megi kat sini...he

Yang ni lak small garden. Skang ni die da ade dua cawangan da. Dua2 pon aku pergi walaupon sama je barang yg dijual tp cawangan baru tu lebih selesa sb lagi besar. Tempat ni la aku borong smua kelengkapan tok hantaran aku sb cantik n murah. Sesuai ngan budget n citarasa aku...he


Ni lak cowboy yang menjual barang2 borong secara murah. Barang2 kelengkapan tok gubahan hantaran n souvenier pon ade jual gak kat sini. Mmg sangat murah especially bakul2 n dulang hantaran. Plan tok nikah nak beli kat sini jer. Kat sini tok bunga-bungaan x banyak pilihan kecuali bunga telur je yg banyak. Lepas survey smua barang kat sini akhirnya aku beli coklat n sweet tok goodies bag aku. Berbaloi la beli kat sini...Jimat banyak..he

Alamoda plak g tok membeli kain balut gabus yang aku beli kat small garden tuh. Aku x balut ngan kertas sb rasa x best plak. Harga kain kat sini affordable n banyak pilihan. Selain alomada aku da survey kat kamdar tp warna kain yg aku nak xde so alamoda telah menjadi hero dengan adanye kain pilihan aku...hee

Smua kedai2 ni aku akan g smula tok shopin barang2 nikah nt. Senangkan bila da survey n tau kat ner nak dpt kan barang. Nikah nt leh la wat muka lg cool...he













No comments:

Post a Comment