Monday 11 August 2014

Hampir setahun menyepi...

Pergh...rindu giler nak stat menulis semula kat blog aku nih. Lama x lama la hampir setahun aku menyepi. Lepas selamat kahwin terus x terusik. Pelbagai peristiwa dan tragedi dalam diri banyak simpan dalam hati jer....huu

Lumrah kehidupan kan ada pasang surut. Hidup aku pon camtu gak. Bila menulis ni aku rasa dapat lebih jadikan aku positif dan peringatan untuk aku pada masa hadapan agar x mengulangi lagi ape yang pernah aku hadapi dan dari pengalaman insan sekeliling.

Hari ni aku baru start pose nam di bulan syawal nih. Harap sangat berjaya habiskan. jeles jer org lain da meraikan pose nam mereka. Aku baru terhegeh-hegeh nak pose. Skang Raya ke lima belas....kena pose berturut-turut nih baru leh complete. Jangan sangkut separuh jalan suda...hee

Jumaat malam sabtu aritu aku dengan baek hatinyer blanjer suami aku ngan ma n nor g makan bufet steamboat kat citytimes. Palan nak g berdua tapi da alang-alang kat uma tinggal ma ngan nor n dak ucop aku pon ajak je la kan....lagi ramai lagi meriah. giler x meriah la kan table kitorang la kot paling banyak pinggan. Makan empat orang + ngan dak kecik tuh tapi pinggan macam lapan orang yang makan. Punye la banyak kitorang balun. Aku ngan suami la kot yang paling x reti dok diam dok top up je makanan sampai bulat perut...hee.

Weekend lepas aktiviti aku best sebab laki aku ngan sportingnyer bawak g main boling gara-gara tgk muke sememeh aku kebosanan kat uma. Bosan macam xde mende sangat nak buat padehal kat uma tu berlambak je keje leh dibuat tapi kemalasan suda bermaharaja lela....aku sempat basuh baju jer hari sabtu lepas. Pastu aku tolong nor masak. Aku goreng ayam crunchy...tolong la sangat padehal tekak aku yang memang nak makan sangat ayam goreng. Nak g McD da xleh so kena la masak sendirik...

Malam tu lawan boling. Lawan berdua. Semangat giler nak main boling ni lepas raya pertama lepas aku ngan suami aku dapat tempat ke-3 lawan boling family. tu yg terus terasa diri berbakat....padehal longkang je banyak...kekeke. first set suami aku menag then 2nd set aku menang n totally aku dapat kalahkan suami aku. Apelagi die kena belanja aku makan la kan....g jelita sebab kat situ western die sedap. makan chicken chop n asam boi....heaven giler. Pasni leh la wat muke sememeh lagik kalo nak main boling...hee

Ahad lak pas zuhur suami aku ajak g open house uma member si pejal kat kampung sawah jalan ke pekan. aku follow ngan gumbira jer sebab g makan kan...hee. Uma member die sangat la best. Suasana kampung sangat terasa ngan adanya pokok kelapa kat depan uma. Haish....cantik n tenang jer. Makanan lak sedap-sedap. Aku ngan suami makan bihun ngan satey jer. Suami aku da la giler satey ape lagi sampai buncit perut ngadap satey jer...Balik dari open house aku da kengantukan sebab kenyang. Tidow sebelom asar...hee.

Malam tu plak ma ngan abah ajak beraya uma pak lang. G je la kan bawak diorang. Sebelom tu singgah uma kak ngah. Beraya uma die jap n die jamu spageti blognese...Rezeki betol hari nih...Kenyang aku blasah spageti tuh. Uma pak lang aku jamah 2 ketul kuih jer....x larat da sebab perut da full...hee

Balik-balik uma....layan buah duku palk...sedap x henggat. Anak buah adam ngan aisyah demam teruk sian kat kak norma nak handle anak-anak die. Doakan semoga cepat sembuh anak-anak buah aku tuh...amiin.

Bersyukur sangat minggu nih hari-hari aku full of hapiness. Dapat ape yang aku nak n suami pon sporting sangat...=)


No comments:

Post a Comment