Monday 17 December 2012

Layan Life of Pi...



Semalam petang dating ngan Joe cam biasa. Plan Joe nak lepak kat cherating sb minggu lepas aku nak join mimi g cherating xdpt so konon2 die nak bawak aku la kan tapi x jadik sb cuaca cam mendung jer so aku decide tgk muvie. Aku beriyer nak tgk hobbit tapi Joe x berminat then ktrg tgk life of pi. 

Mula2 aku ingat cite ni xbest pon sb poster die just dak india tuh ngan rimau so nampak cam bosan jer. Tapi bila da layan best jugak citer nih. Banyak mengajar cara survive kat laut n pengharapan kepada Tuhan untuk membantu dalam diri. Banyak dialog die masa kat laut tuh mengajar kite lebih berserah diri kepada Tuhan Maha Pencipta walaupun die beragama hindu tapi konsep kehidupan die sama jer tok smua agama. Berserah diri pada Pencipta dan berusaha untuk teruskan hidup tanpa berputus asa. 

Keseluruhan cite nih mmg sangat bagi motivasi and ade gak part yang lawak n plg teruja graphic die cantik. terasa sama terbuai ngan ombak n seram ngan ngauman rimau tuh...he. Joe pon leh layan n x ngantuk cam masa tgk cite twilight arituh...

Pas tgk muvie ktrg g makan kfc kat teluk chempedak. Layan makan sampai kenyang then tibe2 Joe nak jugak jenjalan kat pantai. First nak g cherating tp cam da petang sangat so singgah kat balok jer. Sempat gak la jenjalan di tepian pantai tgk buadak2 mandi manda n ukir2 nama kat pantai....hee

DA masuk maghrib kitorang gerak n singgah solat kat masjid pantai batu hitam. Cantik masjid kat situ teringat lak masjid quba kat madinah...rindunyer nak g sana lagi..huu

Lepas maghrib lepak plak kat pantai batu hitam sambil makan kuaci..sangat best yer aktiviti nih. Dulu masa becinta pon wat cam ni jugak. Makan kuaci sambil merepek ntah ape2 jer...he

Setel makan kuaci gerak balik. Dalam kol 10 jugak la sampai uma. 

Semenjak bertunang tenang je nak berdating. Joe pon da pandai nak spend masa ngan aku kalo x die asyik nak ngan keje die jer sampai aku naik hangin. Skang ni aku da x marah2 lagi sb die x wat hal...alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment