Tuesday 5 February 2013

Bas sekolah Terbakar di RnR temerloh...


Ahad lepas aku n Jo g Kl...gerak dari kuantan nih kol 10. Hari ahad tuh hujan renyai2...dari malam sampai la ke pagi mmg hujan saje. Jgn banjir lagi suda...he

Sampai je hentian rehat temerloh ktrg benti tok sarapan. Masa sampai tu pelik je bila tgk ada satu bas sekolah kat tempat parking berasap. Ramai gak yg tgk. jo ckp enjin die terbakar n mst satu bas akan terbakar jugak nanti. Aku x percaya pon sb tgk ade dua tiga org kat bas tuh cuba baiki bas tuh so aku pon g je la makan. pagi tuh sarapan nasi ngan puyuh goreng berlada n Jo seperti biasa makan nasi lemak gan ikan patin. Sedap ikan patin kat hentian nih...

Lepas siap makan aku pelik sb asap makin tebal n ktrg pon usha la. Mmg betol kate Jo, bas tu betol2 tebakar habis. Hampir separuh rentung baru bomba datang. Smua yang ada kat situ teruja n terkejut bila tgk bas tebakar. Aku pon rasanya ni la kali pertama tgk kenderaan terbakar n bomba padam kan api. Teruja je tgk. Seb baek Jo pon sama layan...hee

Susah gak keje bomba ni. Aku dapat rasa kepayahan mereka dalam usaha nak padamkan api tuh...respek la kat bomba...

Hampir 15minit gak baru api terpadam. Bas tu mmg totally rentung la kan. mst frus giler driver bas tuh...

Sempat gak aku amek pic tapi dari jauh je sb asap tebal n wat aku batuk2...







No comments:

Post a Comment