Tuesday 19 February 2013

Cuti Tahun Baru Cina...

catatan lama ....

cny aku x amek cuti pon sb cuti lama sampai selasa. jumaat 8/2 tuh aku keje half day jer sb nak cabut balik kg..he. Sampai kg kol 6 ptg keadaan kluang sama gak cam kuantan hujan berpanjangan. mmg musim hujan la kot bila cny menjelang....

malam tu bila smua adik bradik sampai kitorang lepak uma uda celebrate besday mak n anak buah aku deq wan. 8/2 tu mmg hari jadi mak paling best mak siap masak asam pedas kegemaran kitorang...sedap sangat..he. tok majlis aku sponsor satey jer n makanan lain uda da sediakan.

lama da x dpt sambut besday mak sama2 sb aku slalu x dapat nak balik kg sb keje mujur tahun ni ade rezeki aku. Aku bg mak adiah tudung color biru beropol n blender...xtau la mak suka ke x yg penting aku rasa cantik n berguna. Sebelom ni aku slalu bagi handbag tapi skang ni aku rasa collection bag mak da berlambak sampai mak pon x pakai2 then kena ubah bagi mende yang lain plak...he.

Seperti biasa bila aku da balik kg nih mmg aktiviti penoh sepanjang hari.

Sabtu kitorang beramai2 g kubur abah n then g umah besan mak sb lawat akak aku dapat baby gurl yang sangat comel. Xbleh bla bila abang ipar aku ajib cakap muka baby die cam aku gara2 pipi die bulat....xpe2 mewarisi kecomelan aku nih...he. Da sepasang da die dapat. Yang pertama mohd adam yusof n yg ni siti nuraisyah humairah...giler sweet. Kali ni berpantang di rumah mentua pasni giliran mak aku lak jaga die nt.

ahad g majlis kenduri kawen sepupu aku kat simpang rengam plak...sepupu belah abah nih. Majlis sambut menantu. Makanan dia sedap2 n banyak sangat. rambang mata aku nak pilih...he. kitorang x tg sampai pengantin sampai pon sb cuaca pon hujan renyai2 jer n takot hujan lebat lak. seperti biasa adat org melayu jawa bila wat majlis pasti akan ade bungkusan makanan yang di bagi. Tapi ni first time la dapat paling banyak sampai....sangat best.

Isnin plak pagi2 aku da gerak g uma mak andam aku nih tok bincang tentang baju n pelamin. Nak decide baju sb nt senang nak beli barang2 lain. Akhirnya dapat gak aku pilih baju dengan mudahnya...he. Tok nikah aku pilih baju kurung putih yang simple jer + malam berinai pilih songket moden warna gold + sanding dress moden mix traditional color purple manggis...aku pon xtau nak describe camner warna die tapi cam cantik jer. dress tok outdoor photoshoot jer aku x decide lg sb die kate akan ada dress baru so tok fitting baju bln 4 nih. terpaksa la aku nagkut joe skali...he. HArap sangat segalanya berjalan lancar.
Balik jer dari andaman shazie kat T6 tuh kitorang roger ude tok g air hitam beli goodie bag lak. Along nak sponsor...suke2..he. Kat air hitam ni sempat beli goodies bag ngan bunga telor. Nxt month baru beli isi didalamnye sb mak soh bagi makanan jer so kena la beli lewat sket kalo makanan takot rosak plak kan. Lepas setel membeli kitorang lepak makan lak kat kedai abc. makanan kat sini smua sedap2 da jadi tempat feveret mak da skang nih...he. setel makan terus balik sb ptg aku plan nak g jpo lak.

Dalam kol 5 kitorang gerak g JPO (johor premium outlet). Aku plan nak usha barang hnataran kat sini tapi seperti biasa jpo mmg sesak di hari cuti nih. Sangat kuciwa sb aku g masuk butik guess tapi x banyak choice yang ade. Sebenarnyer ni first time aku sampai jpo nih walaupon org johor tapi x sempat pon nak jengah kesini. Family aku mmg drg da banyak kali la kan. Aku membayangkan jpo ni cam brand outlet kat jepun xpon kat US tapi xpon. walaupon x macam kat negara luar tapi mmg hapenning la kan. Penat gak kalo nak bais masuk smua kedai. Apa yang aku nak sepertinya tiada di jpo nih. Last2 g makan n tengok persembahan bunga api....hee.

lepas g jpo sempat ke rumah angah n lepak makan mee sup. sempat la berborak lama. Angah cakap die nak sponsor silat tok majlis aku. Syukur ada lagi org nak sponsor...best2...he.

lepas lepak uma angah dalam kol 11 lebey tu gerak balik kluang. Along ngan Shida terus balik senai. Sampai uma dalam kol 12 lebey. Penat sungguh bila berjalan nih.

Selasa pagi sebelom mak g senai ikot rombongan wanita umno aku sempat la breakfast bersama sb pasni aku pon nak balik kuantan plak. Sebelom balik sempat aku kuar ngan k.yati layan mcD n cari instant rempah mee bandung muar tok en.mie. pas zuhur baru aku gerak balik kuantan.

sampai dalam kol 6 lebey n terus melepat di katil. X larat kot badan dok aktif sangat berjalan tapi apepon percutian cny kali nih mmg terbaik...happy sangat2...he







No comments:

Post a Comment