Thursday 21 March 2013

HIV test...


Tadi pagi aku terajin plak nak g wat hiv test sb Jo da wat awl2 lagi n die da bagi aku borang lengkap smua tu yang rasa x sabar je nak wat ujian nih. Nak tau gak result die kan..

Sebelom aku wat ujian nih aku tepon pejabat kadi kluang sb aku takot nt bila da wat kat pahang ni tiba2 x valid lak masa kat kluang nt....Masa aku tepon tuh akak tu terangkan x kisah je nak gunakan borang smua dari pahang sb aku keje kat sini so bila da setel just hantar je kat kluang tok proceed. lega giler sb aku x perlu la kan nak amek cuti balik kg tok beli borang smua sb skang ni mmg aku perlu simpan cuti tok masa hadapan...hee. Jo da bgtau aku da sebenarnyer bleh je guna borang dari pahang sb die da ty kat pejabat kadi pahang ni masa amek borang arituh tapi aku degil n jenis xdengar kate....bila da jelas baru la aku semangat nak g wat hiv test n completekan borang 1 tuh.

Tadi aku g klinik kesihatan jaya gading batu 10...mula2 abang tu kate xleh nak wat sb ramai pesakit luar so die soh aku datang esok jer. Aku pon ngadu la kat Jo n die soh wat kat bandar tp baru je aku nak langkah kaki bla dari klinik tuh abang tu panggil balik sb die kate doktor cakap leh je proceed tok hiv test. See...benasib baek sangat hari nih.

Abang tu senyum je tgk aku...rasa besalah la tuh sb halau aku td. Die mintak aku borang hiv test dari pejabat agama tuh then die bagi lagi satu borang dari klinik tok aku isi. pas aku isi smua die bg no n soh g makmal tok check darah. Kat makmal tu ramai ibu mengandung je aku tgk...x lama dudok tg kat makmal tuh nurse panggil aku n amek darah kat jari manis aku. Die letak kat tester n kena tg 15 minit tok tau result. Aku pon lepak sampai 15 minit then die bagi aku borang tu balik n soh g bilik 2 tok pengesahan doktor.

Aku g la kat area pesakit luar tu dan terus masuk bilik 2 tok bagi borang aku tuh tapi penoh lak ngan pesakit seb baek ade doktor muda nih amek borang aku n panggil aku g bilik 3. Bilik die la kot aku rasa. Sopan je doktor nih. Lepas die bgtau n tunjuk akunyer result x reaktif die terus masukkan dalam sampul n sealed. Die registered nama aku kat buku rawatan n sempat la aku tgk pesakit lainnyer result. Tekejut gak tgk sb ade yang reaktif...alhamdulillah akunyer ok n sihat.

Lepas setel smua aku pon kuar la tok balik tapi abang yang jaga kaunter tu tegur aku cakap bukan no aku lom kena panggil ke nape nak balik...aku senyum je la cakap da setel da smua x yah guna no. Die cakap hebat awk nih...hee. Aku pon x sangka urusan aku mmg mudah jer masa wat test nih. Ramai je kot pesakit yang tunggu tapi aku benasib baik sb Allah tolong permudahkan. Xperlu la aku nak tunggu lama2 kat klinik tuh..Yuuhuu

Ni contoh borang hiv test dari pejabat agama

Ni lak contoh borang dari klinik tuh

Ni la sampul surat yang ade result hiv test tu..sulit gitu...hee



No comments:

Post a Comment