Tuesday 23 April 2013

Setel Daftar Nikah di kluang...


Lepas setel pasal kad weekend 13/4 - 15/4 tuh aku balik kluang. menggunakan cuti yang aku dapat sebab keje jaga booth masa open day airforce kat base arituh. Jumaat aku lepak kat uma kemas2 n rileks sb seminggu sebelom tuh aku mmg bz ngan keje. Housemate aku pon sama. Syu ngan mimi bz kursus jugak so uma da macam ape jer aku tgk. Sepanjang hari lepak uma mmg syok giler. petang dalam kol 4 tuh aku kuar g taman seriku tempah baju aku ngan shida kat Tiezan toilors. Ramai yang cakap akak tu wat baju cantik so aku pon cuba la kan tapi harap hasilnyer memuaskan...

Lepas anta baju kat Tiezan toilor tuh pastu terus g banda jumpe joe sb nak serahkan kad kawin die. Muka letih jer die nih sb baru pas setel keje. kitorang lepak makan kat mok su tanjung lumpor makan ikan goreng tepong n kuih muih. Lama da x lepak situ...lepas makan tuh tetibe joe ajak g wescourt sg isap lak sb die terpandang satu brochure iklan jualan murah perabot. Aku pon layan kan jer...sampai sana perabot yang drg promosi murah tu indah khabar dari rupa diiklan. X cantik pon so joe cakap rugi jer beli then die reject teros wescourt nih sb iklankan mende yang x sama dengan barang original n salesman yang mcm perlekehkan customer. Aku ikot jer sb aku x penah pon beli kat wescourt nih cuma slalu baca iklan perabot drg murah...huu. Lepas tu kitorang terus balik. Sok da nak balik kluang plak...

Dua hari lepak kat kluang aku tengok joe ok je ngan family aku so aku x risau sangat. Ngan anak buah aku pon die cepat ngam so suka la bebudak tuh leh manje lebey2 ngan ayah joe die nih...he
Masa lepak kluang sempat la joe makan burger bakar n steamboat ude belanjer. Best giler makan steamboat kat kluang mall tuh. Makan sampai berpeluh la...hee

Hari ahad lepas g uma mak andam ukur badan n pilih baju n pelamin wat kesekiankalinyer kitorang terus g uma along kat senai. Sempat la joe baiki wiring lampu uma along yang bermasalah tuh. Sekejap je die setelkan smua sb da bidang die kan..

Isnin pagi balik dari uma along g lunch jap n lepak2 kat uma sb hari tu cuaca panas sangat so mmg sangat letih. pas zuhur kitorang gerak g pejabat agama n terus balik kuantan. Masa g pejabat agama kluang sangat jammed isnin tuh xtau sebab per in the end joe tg kat kete jer sb xde parking n aku g berlari naek pejabat tok hantar borang. Paling cuak bila tgk 2 pasangan sebelom aku kene masuk bilik untuk di interview. Kat johor mmg diwajibkan setiap pasangan yang nak kawin untuk ditemuduga. Disebabkan aku period so cuak aku berganda sb takot kene soal macam2 yang aku x sempat nak revised....mulut aku pon apelagi semua jenis doa aku baca n paling banyak ialah ayat yang summu bukmu umyum fahum layarjiun...dan hasilnyer aku terlepas dari di interviewed.....suker2....hee. Rasa cam nak melompat kat situ jugak sb terlepas dari interview...he.

Lepas setel akak tu cakap leh collect borang lepas seminggu tok proceed ngan tok kadi. Yeay!!!...setel da pasal borang. So hari nih selepas genap seminggu aku kol pejabat agama n satu lagi berita gumbira ialah aku xyah nak amek borang yang da siap proses tuh sb tok kadi bahagian tempat aku tu da amek borang aku awal2 lagi. Sangat suke sebab kalo x pas amek borang kat pejabat aku kena mencari tok kadi ni palk tok serahkan borang aku tuh. Seb baek tok kadi ni bagus da amek borang aku terus so xperlu la aku nak panjat pejabat agama kluang tu lagik...Alhamdulillah...semuanyer dipermudahkan. Harap jugak perkara lain dipermudah kan jugak...amiiinn..

Antara pic yang sempat aku amek masa becuti di kluang...hee






   
                                    











No comments:

Post a Comment