Tuesday 2 April 2013

Daftar Kawin dijohor secara online...


Wah2...johor semakin maju skang nih dengan adanya pendaftaran kawin secara online. Mudah keje aku...hee

Sebenarnya jumaat lepas aku baru je g ke pejabat agama kluang tok beli borang siap amek cuti la kan sebab masa aku telefon pejabat kadi tu akak tu x cakap plak da ade online. Sampai je kat kaunter tok beli borang akak tu just bagi aku paper yang tertulis alamat web tok register nikah kawin nih...aduhhh...burn sesaje je cuti aku hari tuh.

Ok...hari nih selepas bercuti lama melepak di kluang aku baru je lepas daftar secara online. Sangat mudah n next week aku da bleh hantar borang...

First step tok daftar secara online ialah dengan daftar id pengguna terlebih dahulu kemudian bila da setel bleh la masuk semula tok proceed isi butir2 wali n pasangan. Tarikh n tempat nikah jugak. bila da konfiden isi smua dengan betul hantar daftar dan cetak semua borang yang terlibat. Senang giler n jimat jugak sb sebelom nih satu borang rm5 kot...hee

Selamat melayari e-NCR Johor



No comments:

Post a Comment