Thursday 20 September 2012

Fuhh...lega tbe done!!!

Hari nih akhirnyer aku berjaya jugak mengharungi detik seram menghadapi exam tbe (takaful basic exam). soalan yg sebanyak 100 tuh mmg aku rasa cam hampeh je sb ssh giler da rasa hampir2 nak give up je td tp tetap berdoa tok lulus. x sia2 aku baca note die yg byk giler sama byk ngan nota blaja aku masa kat uitm dulu sambil mengunyah x henti spy x mengantuk..dan akhirnyer aku lulus. walaupun x tau bp markah yg aku dpt keputusan lulus tu pon da memadai bg aku yg baca last minit ni ar....pas ni mula la agenda tok meneruskan perjuangan dalam bidang baru yg aku ceburi nih. Bidang takaful wooo...teruja je rasa. Tadi pas abis je exam joe blanje makan nasi ayam hainan yg sedap. Die pon teruja gak aku lulus...seb baek ade die yg slalu bg kate semangat. Semalam satu malam x bermesej gara2 nak bg aku pokus membaca...padehal aku tdow awal jer...hee. Lega giler rasa bila da lepas exam nih. Nampak gaya aku ade can sambung blaja lg la nih sb otak aku masih ok lagi nak melayan stress membaca nota last2 minit and presure hadapi exam...insyaAllah andai ada rezeki pasti nak sambung lg menimba ilmu.

 Ptg ni hujan lebat n gelap giler...mengigil aku kat dalam bilik opis nih..malam ni kalo x hujan joe ajak datang umah die mak die nak lepak2 ngan aku. Ape la yg mak die nak borak kan ngan aku ni kan...surprise je nih. Harap xd ape yg xbaek blaku...aku nak bahagia je skang nih. Nak senyum je slalu...nak senang hati je slalu...nak makan je slalu...banyak cekadak kan. haiii...kalo la ape yg kite nak smua nyer leh dpt best kan tp bukan kehidupan la kalo xde tangisan...xde kemarahan...xde kebencian...smua yg baek n xbaek blaku dalam hidup kite tu la sebenarnyer yg mengajar kita untuk menjadi insan yg lebih baek. Just be strong and jgn luper Allah...pesanan untuk siri sendiri.

No comments:

Post a Comment