Friday 21 September 2012

Terasa hampeh....

Hari nih terasa agak hampeh jer sebab salah seorang engineer kat opis aku nih sound aku n arahkan aku xleh kuar time rehat hari jumaat....hamboii!! nak soh aku dok congok kat opis ni je la kan. Sakit hati plak aku dengar. Ni smua gara2 pilot la nih tetibe nak gn system time org solat jumaat. Heran je aku sb makin manje je pilot2 nih smua mende nak kena sediakan. Bkn ssh pon nak bukak system tuh.Org yg sound aku tu x puas hati sb die tepaksa kuar masjid semata2 nk set up system tuh. Bila tau mmg terasa sgt berdosa la sb membatalkan niat org nak solat jumaat nih. Aku la yg kena tanggung nih...huuu. Aku pelik gak bila die cakap camtuh sb selama bersama kat opis ni aku x penah nampak die solat. Mgkin die da stat berubah kot...alhamdulillah tok die smoga perubahan ni bawa kebaikan die dan family die nt sb die pon da nak ade anak kan. Aku pon xleh nak ckp byk sgt hal2 keimanan org nih. Hidayah Allah tu boleh datang bila2 masa jer kan n boleh gak ditarik bila2 masa jugak.

Skang ni aku pon xtau kenapa n mengapa aku da semakin x fokus pada keje. Da sampai tahap bosan. Aku rasa bukan ni yg aku suka n nak buat dalam hidup. Keje kat sini xde la stress pon cuma terlalu santai sgt rasa cam x berbaloi lak gaji aku ngan keje yg dibuat. Otak pon makin lembab je aku rasa. Target aku nak sambung blaja xpon aku nak ada bisnes sendiri. Bila aku campur ngan org2 yg berbisnes nih terasa sronok plak kehidupan drg walaupun perlu strugle n kuat semangat tok maintain bisnes drg. Langkah pertama yg aku ambil tok percubaan bisnes ialah dengan join takaful maa. Bisnes tanpa modal n keuntungan pon bleh tahan jugak. Aku nak cabar diri dulu ngan wat mende ni kalo mende ni success maknenyer aku kuat n bleh wat bisnes sendiri. InsyaAllah...rezeki yg dtg dari usaha kita sendiri itu lebih nikmat dan kita lebih hargai. Ya Allah permudahkan lah urusan aku. Smoga aku berjaya dalam urusan aku di dunia dan juga di akhirat...Amiiin.



No comments:

Post a Comment