Tuesday 25 September 2012

Sedia...

Ermm....hari ni cuaca tenang je sekitar kuantan nih. Tugasan pon x banyak. Pagi2 bos da mintak report seb baek aku da setelkan smua semalam so ngan pantasnyer aku bagi report kat bos aku nampak cam dedikasi sangat je..hee. Tengah hari tadi g ke teruntum wat sekian kali nyer amek kad jemputan jamuan makan opis mg depan. Seb baek siap n simple jer seperti yg aku kehendaki. Cik mah ngan cik nora ikut gak tp drg aku soh g teruntum sb aku ada agenda laen yg perlu aku selesaikan. Cam suspen je padehal nak g kedai emas soh test jari aku ni pakai cincin saiz bape. Akhirnya aku tau gak saiz jari aku nih. Aku amek saiz 11 besa sket n lebih selesa pakai takot tergemok xde la aku frust xdpt pakai cincin tu nt. Dari minggu lepas lagi joe da ty saiz jari aku nih tp aku standat la mmg slalu wat keje last minit. Harap die bleh biasakan diri ngan tabiat aku yg satu nih...he

Alhamdulilah...setelah lama aku tg akhirnya tiba gak masa tok aku berumah tangga walaupun skang ni masih dalam proses peringkat awal sekurang-kurangnyer family die da teruja nak terima aku sebagai menantu. Lepas je aku raya umah die, mak bapak die da xcited n teruja soh kami percepatkan proses tok kawin xmo tg lama2 bapak die cakap x manis org tgk. Btol gak tapi aku tg joe je sebenarnyer xnak la paksa sgt kan nt kalo die x sedia aku gak yg ssh. Sabtu ni mak bapak die n kak Ha datang uma aku tok merisik. Aku da bgtau angah da soh jadi wakil famili sb die abang aku yg sulung n die jugak la yg bakal jadi wali aku nt. Pihak aku da setel la kot cuma pihak joe tgl beli cincin jer sb meriksik ni bkn perlu wat ape pon just anta cincin sbg tanda n kenal2 antara famili. Doa sangat smuanya berjalan lancar. Jauh kot drg nak kena g sampai ke johor tuh. Aku da cakap awal2 da mungkin akan sakit pinggang sb jauh nak g uma aku seb baek pak cik tu cakap xpe demi kebahagiaan anak. Sweet je aku dengar. Beruntung gak la dapat bakal mak bapak mentua yg sporting n peramah. Aku paling x saba nak panggil bakal bapak mentua aku ayah sb da hampir 2 tahun kot aku xdapat kasih sayang seorang ayah lepas abah pergi ke pangkuan ilahi...sedih je sb terpaksa menumpang kasih kan tapi perlu sentiasa bersyukur dengan smua nikmat yang Allah bagi. Alhamdulillah ya Allah. Smoga Kau permudahkan lah urusan jodoh ku n rahmati lah hubungan kami ini. Amiinn....

No comments:

Post a Comment