Monday 29 October 2012

i'm engaged....



wooohaa...Alhamdulillah sabtu lepas (27/10/12) aku selamat da jadi tunangan org. Majlis berjalan dengan sangat lancar seperti yang dirancang. Paling bersyukur sangat petang selepas majlis hujan turun...aku anggap sebagai hujan rahmat. Aminn.

Jam 1130am pihak lelaki sampai dan berbincang hampir setengah jam then diadakan terus majlis bacaan tahlil tok arwah abah n abang aku n doa selamat bagi kelancaran majlis. Masa tahlil ni sangat sedey sebab terkenang kat arwah abah.

Setel je tahlil n doa selamat, mak panggil aku yg dari tadi dok tg kat bilik. Thanks to my bff yang sanggup menemani aku kat bilik sama gak kat adik aku shida. Tukang amek gamba peribadi aku tuh...he.  Selama duduk tunggu kat bilik tu xde la nervous pon tapi bila disuruh kuar tok sarung cincin tiba2 lak tangan aku mengigil. Seb baek hand bouquet tu dapat cover kalo x sah2 bakal mak mentua aku tu gelak jer. Mak Jo ni sporting giler sama je cam mak aku so senang aku nak closed ngan die.

Sementara rombongan pihak lelaki makan, aku lak x benti2 tangkap gamba ngan sedara mara n bff aku. Letih jugak kan. Camner la nanti time bersanding. Confirm lagi letih.

Jo turut join amek gamba. Ramai la yang dok mengusik. Tahan gelak je masa nih. Setel amek gamba pihak lelaki beransur balik. Jo je tinggal tok amek gamba ngan kuarga aku. Adil n saksama. Aku pon pelik gak masa die x ikot family die balik. Lastly baru aku tau die nak amek gamba ngan pihak aku jugak. Suka sangat sb awal2 da tunjok sikap adil ngan aku. Ni yang makin sayang kat en.tunang nih...he

Rombongan lelaki terus balik ke kuantan pas jalan2 shopin kat air hitam. Sementara kat uma aku lak masih x putus2 saudara mara datang. Syukur sangat majlis meriah n ramai yang hadirkan diri. Xde la makanan terbazir begitu sahaja.

Semoga ikatan pertunangan ini diberkati n dipermudahkan urusan jodoh kami hingga menjadi halal. Org kata dugaan bertunang ni dasyat, harap sangat dugaan kami kelak dapat dilalui dengan baek n berhemah....aminn.



No comments:

Post a Comment