Monday 22 October 2012

Shopin Barang Hantaran

Sabtu pagi aritu mood rajin aku mmg dasyat giler. Dengan keazaman yang tinggi tok menyiapkan gubahan hantaran aku pagi2 lg da kluar tok membeli segala barang yg aku da list kan. Idea da ade takot bila aku tangguh2 nt hilang lak idea bernas aku nih...he

Sampai je bandar aku terus tuju ke small garden dekat ngan ssf kuantan nih. Sini besar sket n banyak pilihan tok aku selain staff die yg ramah sangat. Aku suke. Smua yang aku nak dapat dalam sekelip mata. Jimat masa aku. Barang2 kat small garden je duit aku abis rm123. Ok la kan tok 9 dulang hantaran. Ni pon x smua mende kot aku guna terutama skali renda2 nih. Geram jer aku tgk smuanyer cantik2.

Pas g small garden aku g plak alamoda tok beli kain warna dark purple tok balut akunyer gabus. Xnak guna kertas sb x cantik dimata aku selain pilihan warna yang aku nak xde. Carik2 punyer carik kat alamoda tu akhirnyer aku jumpe warna kain yg aku nak kat bahagian langsir. Sangat2 happy sb kain tu da tinggal last piece. Aku nak semeter je tp da tinggal 2m so aku rembat je sb salesgirl tu bg aku diskaun. dapat la 2m kain RM24. Murah la kan sb kain tu cantik n lembut.

Setel je kat Alamoda aku g plak cowboy tok beli barang2 tok goodies bag aku. Mak soh beli coklat n gula2. Aku pon beli je la ape yg aku suka makan n sedap. Aku beli coklat + gula2+swiss roll cake+jelly smuanyer tok 100 pax tp lebey je aku rasa nih. Total kehabisan duit ialah RM98. Complete da siap ngan plastik tok isi barang2 nih. Sangat jimat n berbaloi aku rasa..he

Pas abis keje kat cowboy jo tepon lak n bila die tau je aku kat banda die ajak lunch sama2. Aku on jer sb perot pon da lapo n duit pon banyak abis so kalo org blanje mkn dapat la gak release akunyer stress n kepenatan shopin nih...he

Lepak makan kat Nasi Ayam Hainan. Tempat kegemaran die. Aku ajak makan chicken rice shop kat ecm pon die xnak. Lama gak la menghabiskan masa mkn tuh. Standat la kan bila da jumpe mmg banyak je la cerita yg kuar. Aku sampai lupa da mission aku nak wat gubahan ptg nih bila da jumpe yg tersayang nih...hee. Gedik sungguh. Die xcited ajak aku kuar mkn rupa2 nyer nak soh test cincin. Akhirnya die bg gak aku test before majlis. Penat pujuk nih...he. Cantik je cincin die pilih. Simple n sweet. Die beli emas gak sb die ckp rugi kalo beli white gold. Btol la kan sb white gold bukan leh gadai pon. Bukan nak jual sgt cincin2 yg die bagi tuh tp mana la tau kot terdesak satu hari nt. Harus la berfikiran panjang n jauh kedepan.

Sampai je uma sambil layan hindustan aku siapkan packing tok goodies. Sampai kol 6 gak la setel. Rehat jap layan cite korea.

Malam sambil layan bola aku balut gabus2 tu ngan kain purple. Abis bola abis gak akunyer keje. Sok tinggal hias ngan renda2 n bunga. Pantas gak aku wat keje nih tapi penat usah cite la. Dengan tgn yg hampir nak melecur maen ngan gam tembak tuh. Pengorbanan n pengalaman untuk b2b cam aku kot. Lega je rasa biler sebahagian keje da setel. Tidur lena aku malam tuh...zzzzz

No comments:

Post a Comment