Friday 19 October 2012

Penat tp wat muka ceria...

hahaha...tiba2 teringat lak nak tulis kenangan sabtu lepas. Walaupun da seminggu tetap nak tulis gak...hee

Sabtu lepas aku rasa mmg sangat2 penat tok aku. Sebab ape?? sebab gediks sendiri..he

Pagi dlm kol 8 lebey tu aku da kuar dari uma sb nak kena attend kelas takaful maa. Kelas stat kol 11 tp dtg awal sebab nak tlg en.halim bos maa agensi aku bernaung nih edit pic kat slide presentation die. Sblom g opis singgah breakfast kat kedai mamak taj dekat ngan megamall. Ktrg breakfast bertiga. En.Mie join skali sb aku suroh die dtg awl jugak..he. Aku da lama x layan mamak sebenarnyer lepas blaja uitm sb banyak sgt cerita yg x mengembirakan aku berkaitan mamak nih. Seb baek tempat yg ktrg lepak nih ade kiosk nasi kerabu. Kompem2 aku layan makanan mak cik tu kan..hee. Nasi kat situ not bad la. Licin gak la aku makan ditambah ngan tek tarik. Sedap woo pagi2 pekena teh tarik.... 

Pas abis makan dalam kol 10 br gerak g opis n tlg wat preparation tok kelas. Smua setel baru aku edit pic tu tp x sempat sb da ramai yg dtg nak denga taklimat takaful nih. So en.halim ckp edit nt je n guna slide yg lama jerk. 

Sblom start kelas jo tepon igtkan aku tok tepon akak die. Ktrg da janji nak kuar sama hari nih nak g beli barang gubahan hantaran tp x decide kol bape. Aku kol n drg ok jer kuar kol 2. Aku soh jo dtg awl dlm kol 12 sb aku target abes kelas kol 12 so leh la g beli baju hantaran die nt. die pon setuju jer.

Kelas/taklimat pon start. Kali ni lebih detail sket sb taklimat tok ejen baru nak join.Pas abis je kelas dlm kol 12 tuh ade plak yg mintak aku tlg daftarkan exam tbe online. da jadi lambat pergerakan aku. Jo da byk kali kol da bgtau die da sampai n tg aku. In the end dlm kol 1 lebey camtu br aku lepas tok balik. 

Seb baek jo lepak kat kedai makan xde la die marah sangat sb tg aku satu jam lebey nih. Die x marah n paham aku lambat sb keje. Tu yg wat aku lg sayang kat die nih sb msh bersabo je ngan aku walaupon kena tg 1 jam lebey. Kalo aku da lama da aku balik..he

Ktrg masuk ECM n terus g padini. Die mmg suka baju dr padini nih. Xtau la kenapa so aku ikot kan je. Plg best die x cerewet. Aku berkenan ngan satu baju tu n soh die try then bila tgk mmg la sangat ensem rasa cam jatuh cinta smula plak. Keputusannyer mmg aku paksa die pilih yg tu jer..he.

Aku pon sempat gak sambar satu kemeja merah. Baju tu cantik je so bila lg la kan nak beli kang x beli nyesal plak..he. Jo sempat gak beli tshirt kat brand outlet. Shopin betol die kan...aishh

Kol 2 lebey ktrg berlari-lari anak kuar dr ecm n g ke small garden. Kedai dekat2 situ jugak. Masuk je kedai tu jumpa la akak jo nih. k.norma ngan noor n baby yusof yg sangat comel, anak bungsu k.norma. Adik beradik jo ni comel2 jer. Aku lak yg tersa besar n giantnyer...huu. Drg sporting je n peramah. Cepat la aku mesra camnih.

Lama giler dlm kedai tu tp aku mmg blur la nak beli ape. Drg da bebakol-bakol kot pilih barang. Aku just dpt sponge n gam tembak2 jer. Itupon mase nak bayar akak die bayarkan. Sadis betol la. Mst akak die pelik tgk aku. Masa nak g tu beriya je macam nak beli byk sangat mende tp habuk pon tarak. Mood nak membeli xde sb aku penat. Aku kalo da penat mmg satu ape pon xleh nak wat. Igt kat bantal jer nih..

Pas g small garden,akak die ajak g cowboy lak. Ok....walaupon da penat layan kan jer. Kat cowboy bleh tahan murah la brg2 die. Aku sempat beli air kotak sb da dahaga tahap gaban n glue gam. Jam da kol 5 da. jo x sabo nak balik sb die nak prepare tok bbq malam nih. Aku pon wajib join jugak...nak nanges je bila tau ade bbq mlm nih. Aku da x larat da nih. Camner nih...aigooo

Akak die siap offer soh mandi n lepak uma die then trus g uma parent die.Jimat minyak n masa katenyer. Tapi dengan badan yg penat nih mmg aku perlukan nemo la kan kalo x mmg muka aku tahap cipan la malam nt. Aku tolak ngan sopan jer 

Dlm 5 lebey tu,jo gerak balik n aku anta akak die balik sb sblom ni laki die yg anta g banda tuh. Uma die kat bukit pelindung. X jauh la dari banda tp jauh dari uma aku. Uma akak die basar n cantik la. Xtau plak area bukit pelindung tu besar. Dari luar tgk cam kecik je kawasan die.

Dlm kol 6 lebey gak aku sampai uma sb singgah jap tunas mart g beli buah2an tok bbq mlm nih. X best la kan dtg berlenggang kangkong. Pas slt asar tros terlelap jap. Dengar azan maghrib baru aku sedar. Punya la malas nak g uma die hanya Tuhan je yg tau. Badan aku cam da cramp da. Hanya nemo n tilam je leh selamatkan aku. Da la hujan renyai2 mmg sedap la kalo dpt layan tdow..huu

Dlm kol 7.30 tu jo da sebok ty aku kat maner. Of coz la kat uma lg kan. Kalo die tau aku malas nak dtg kompem2 die kecik ati...he. Aku g jugak la bila pikir jo n parent die tuh. Aku sampai dlm kol 8 lebey. Hujan da benti da. 

Sampai je uma die aku nampak jo n abang2 ipar die n adik die dok kemas2 tempat bakar. Aku terus masuk uma die. Ramai gak la ade dlm uma tu da adik beradik die ramai kan. Itu pon lom smua yg balik kalo x mst lg meriah. Anak buah die pon ramai n comel2 je aku tgk. Aku duduk bersimpuh ayu je kat tepi kerusi tuh sb drg smua duduk bawah xkan la aku nak dok kat sofa kan. Adat melayu msh aku jaga lg la. Makanan smua da siap mmg tepat la aku dtg tok mkn bkn tok tlg. Mmg reject la kalo mak die tau nih....he

Tiba2 ngah aku wat muka comel, dtg la anak2 buah die teruja nak kenal ngan aku. Aku layan baek je la. Budak2 kot. Cuma ade srg je la yg laen macam manje. Asyik dok kat riba aku je. Cute mmg cute cuma masa tu aku penat sgt so xdpt nak layan baek la. Time makan pon die dok asyik ngan aku. seb baek mak die marah die n dapat la aku makan ngan banyaknyer. Slalunyer aku x selera makan kalo penat tp disebabkn ikan bakar yg segar tuh. Abis gak la 2 ekor aku telan...sangat sedap sampai lupa nak malu2..bleh plak kan..he

Akak2 die mmg peramah. Sampai kol 10 lebey gak la bebual. Tp mmg enjoy la ngan family die. X terasa terasing pon sb drg smua baek je layan aku. Jo pon penat je aku tgk. Banyak kot die bakar ayam n ikan tuh. Sblom aku balik sempat la jumpe k.ha n suami die. Aku plg suka tgk k.ha n hubby die nih sb nampak cool n romantik jer..he

Balik uma pas isyak mmg xde lain la aku buat selaen dari pelok nemo n zzzz...penat giler. Hari yg plg penat aku rasa. Camtu la nt kan bila da kawen walaupon penat wat keje tetap gak kena spend masa ngan family jugak. Perlu makan lebih byk vitamin penambah tenaga la pasnih..he



No comments:

Post a Comment