Monday 14 January 2013

Survey barang hantaran...


Semalam spend masa untuk survey barang hantaran. Maen redah jer ikot permintaan Joe nih kalo ikot aku mmg xtau bila la kan....die xcited sangat nak beli barang tapi bagus la sb nt sng nak budget perbelanjaan. Skang nih smua mende kene amek kira sb banyak kot nak guna duit tok wedding nih...huu

Tempat yang dituju tok survey ialah East coast mall (ecm). redah kat parkson sng sket smua mende ade je kat situ...hee.

Ssh jugak sebenarnyer nk cari barang yang berkenan. Time aku suka Joe lak x suka...haish. Nampak sangat x sehati sejiwa.

Paling sakit otak, time pilih handbag. seperti biasa pilihan aku mst lah bag yang besar n of coz die x setuju sb die kate cam org tua nyer taste n x cantik letak kat dulang hantaran. Ok...aku leh trima lg. Bila aku pilih bag kecik n leh wat sling skali die kate cam dak skola. Nak jer aku soh die wat kan bag tok aku...seb baik aku nyer azam nak jadi penyabo tahun nih...kalo kena tahun lepas da lama kene bebel die nih....huuu

Last2 aku x pilih pon....ssh dapat org cerewet nih. Mulut jer cakap akan ikot smua pilihan aku bila aku pegang ade je komen cam juri profesional.  aku soh pilihkan yang sesuai xnak plak sb die cakap die nak aku yg pilih ikot taste aku...geram2. Last2 makan kfc jer. Pas makan bincang balik nak beli barang ape tok hantaran sb aku plan hantaran nikah nih bagi makanan jer sb masa bertunang dulu da bagi barang kan tapi seperti biasa Joe tetap x setuju. die cakap kalo bg makanan jer baik xyah bagi terus nampak sangat nak membangkang keputusan aku.

Joe ni nampak je muda tapi pemikiran...tua ok. Smua mende die nak amek pusing. Adat la,org cakap la...bla...bla...aku yang tua ni lak rasa cam malas nak pikir mende2 tu smua. Yer la,majlis kita kot yang dok pening pikir sangat adat n org cakap blakang tu nak wat pe. Bukan wat mende x senonoh pon...

Disebabkan die nak sangat bagi barang,ok...aku pon setuju jer walaupon hati sedikit memberontak sb kena bagi kasut dalam hantaran. Aku paling x suka kasut,tuala n al-quran dijadikan hantaran...haish.

Hasil perbincangan bersama,akhirnya decide nak bagi hantaran 7 v 9.....sama cam masa bertunang.

Antara list yang bakal dibeli awl bulan depan kat KL (aku saje nak g beli kat kl sb banyak pilihan sket...hee)

Untuk Joe yang aku kena sediakan

1. Wallet + Belt
2. Jam
3. Songkok + Sampin songket
4. Kasut
5. Mandian n penjagaan diri
6. Cincin
7. Sirih Junjung
8. Buah2an
9. Kek Lapis Sarawak



Untuk aku yang Joe kena sediakan

1. Handbag
2. Jam
3. Kain sembahyang
4. Kasut
5. Mandian n penjagaan diri
6. Sirih junjung
7. Buah2an

Harap semua dipermudahkan tok membeli barang2 nih xnak la beli mende yang aku xkan pakai kan...giler membazir je nanti...

Disebabkan telah sepakat nak beli kat KL, Joe pon ajak aku g tgk kawan die drift kat indera mahkota. Aku ikot jer sb x penah tau pon ade drift kat kuantan nih...

Ramai giler la yang tgk...masa aku datang xbyk da kete hebat2 yang test drift sb datang da lewat n hari pon da nak hujan. Baru tgk kejap da gerimis n smua pon balik la sblom hujan lebat. Sesak jugak la area kilang2 tuh. Dasyat gak drg nih wat drift kat area kilang2 tuh...bahaya kot kat situ dengan jalan yang x bape nak ok tuh...

Pas tgk drift lepak minum lak ngan kawan Joe. Drg banyak cite pasal memancing jer...aku layan limau suam je la ngan tgk tv....seb baek de tv. Nak menyibuk sgt bukan aku tau pon pasal memancing nih. baik dok diam jer. Pas lepak minum g mydin jap usha paper bag yang aku nak tp xde....mende lain yg dicari mende lain yg aku beli...haish...pantang la masuk ke kedai ade saje yang nak di beli...huuu

Balik je dari mydin ktrg decide balik uma...penat kot. Aku lg la ngah period camnih mmg x selesa nak kuar lama2....rasa cam nak baring jer manje kan diri...hee

No comments:

Post a Comment