Tuesday 20 November 2012

Diet...




Ayat ni seperti memerli aku...huu.

Sangat terasa hingga menusuk kalbu.

Perempuan mana la yang tak nak kurus dan sihat kan. Semua mengimpikan badan yang ramping, kulit gebu halus menawan dan sihat tanpa penyakit. Tapi untuk nak berdiet dan sebagainya nih ia memerlukan masa dan semangat. Bab ni memang aku lemah siket....

Mula-mula tengah bersemangat nak diet tiap2 malam aku balun makan epal hijau xpon salad sayuran. Tapi x bertahan lama pon. Skang ni epal ntah kemana salad pon dah x de lagi. Da buat balik pemakanan aku yang biasa. Makan ape saje yang aku nak makan.

J0e pon da slalu jer perli. Ade ke patut die kate body aku da sama cam body builder. Rasa cam nak smack down je die tuh. Badan aku xde la ketara sangat besarnyer pada pandangan mata aku. Masalah utama aku bila aku makan banyak ialah akan berlaku pembesaran yang melampau di bahagian pipi n peha.

Dulu masa blaja kat Uitm member2 aku memang panggil aku drumstick gara2 peha aku besar. Jahatkan...
Dek kerana sakit ati aku pon start berazam tok diet. Ade la jugak perubahan mula2 diet tapi aku jenis kuat makan so mmg perit sangat la. Aku bukanlah setabah mana pon tu yang badan pon cam semangat aku. Kadang2 naik kadang2 turun...he

Skarang ni pon ngah on diet...nak body cantik masa naik pelamin. Xnak nampak cam drumstick bila aku bersanding nt..he

Go Girl...


No comments:

Post a Comment