Friday 16 November 2012

Satu masalah settle....


Semalam cuti sempena sambutan Maalhihrah 1434H. Aku seperti biasa cuti2 nih mmg plan nak abiskan masa lepak dirumah. Pagi2 lg aku da masak beehoon goreng. Mood sangat rajin. Mengalahkan mimi lak akunyer rajin. Sambil makan beehoon goreng yang terlebih pedas ngan mimi kitorang layan program masakan kat life inspired channel. Tengok program masakan mengalahkan chef je tapi masaknyer hampeh jugak balik2 megi jer yang aku terer.

Dalam kol 12 lebey tuh J tepon mintak aku g umah akak die sb nak bincang tarikh nikah n kahwin. Ok. Ngan mood yang malas aku pun turuti jugak sb pikir masa nih kot yang sesuai nak bincang. Pas zuhur tu aku pon kuar g uma akak die. Cepat je siap sb xleh solatkan. Kalo x kompem aku da puasa hari nih...hu.

Sampai uma akak die. Kitorang pon start check tarikh n discuss. J nak wat masa raya tapi aku xnak sb xsesuai kot nak wat majlis masa raya. X happening pon walaupon raya. Lama gak la berdebat nak pilih tarikh nih. Last2, 31/5/2013 terpilih tok majlis nikah n esoknyer majlis sanding belah aku n mg depannyer majlis pihak lelaki pulak. Done. Aku pon suka jer sb tarikh dah pilih. Settle satu masalah. Bila da ade tarikh senang la nak start merancang mende2 yang lainkan.

Abis bincang akak die jamu makan rojak ayam. Tapi aku makan siket je sb kat uma aku da makan banyak. Diorang mesti igt aku diet padehal bp pinggan aku blasah beehon kat uma tu pon aku x igt da. Nampak ayu je makan siket padehal perot da kenyang giler. Makan tok jaga hati jer kang kate aku blagak plak.

Perkara pertama aku masa balik uma iyerlah kol ude bgtau tarikh majlis aku sb die uruskan katering + dewan + homestay. Perlulah inform ngan die dulu sebab nak menyenangkan die booking smua mende utama tuh.

Diorang smua da xcited soh aku pilih warna tema tapi aku setakat ni x pilih lagi warna. Pening kot nak pilih warna nih. Smua warna pon cantik je bagi aku...huu. Ini adalah masalah kedua bagi aku pas tarikh. So kena la banyak aku google survey mane yang cantik n sesuai ngan aku. Harap masalah ni setlle ngan segera...aminnn

No comments:

Post a Comment